Zeilen naar Portugal - Reisverslag uit Numansdorp, Nederland van Nico Vries - WaarBenJij.nu Zeilen naar Portugal - Reisverslag uit Numansdorp, Nederland van Nico Vries - WaarBenJij.nu

Zeilen naar Portugal

Door: Nico de Vries

Blijf op de hoogte en volg Nico

08 Juni 2017 | Nederland, Numansdorp

Libertine reisblog, voorbereiding:

Op mijn zeilreis naar de Baltische Zee in 2015 ontmoette ik het Zwitserse echtpaar Hans en Monica Baumgartner. Ik zag ze op het Zweedse eilandje Idö, in Byxelkrok op het eiland Öland en in Kalmar. In de laatste jachthaven werd ik bij hen aan boord uitgenodigd.
Veel zeilervaringen werden uitgewisseld.
Hun zeilschip is een Hanse 325 en heet Libertine. Het schip met een lengte van 10 meter lijkt een paleis vergeleken bij mijn Almare. (Een Dehler Dehlya 25)
Zij hadden als vaargebied voornamelijk de Oostzee. Nu is Hans van plan zijn schip naar Zuid-Portugal te varen. Hij wil deze reis niet alleen zeilen en zocht een Co Skipper.
“Hand gegen Koje” maak ik zijn reis mee vanaf Numansdorp. Portimao is het einddoel.
Hand gegen Koje houdt in dat de Co Skipper meedeelt in de kosten van havengeld, eten en brandstofkosten.
De bedoeling is om de 27e juni 2017 gezamenlijk te vertrekken uit Numansdorp.
Hoewel ik niet de kapitein ben heb ik ook deze reis vooraf voorbereid. Via het internet, Google Earth, de Cruising Almanac en vele zeekaarten (ook digitale) en diverse reiswijzers vond ik mijn informatie. Vanwege voorgaande zeilreizen naar de Kanaaleilanden ben ik bekend met een deel van de route.
In mijn laptop neem ik vele favorieten op zoals: getijdegegevens, informatie over jachthavens, weerinformatie via de nationale weerstations en Windguru.
Mijn abonnement van de krant is drie maanden stopgezet.
Om familie, vrienden en andere belangstellenden op de hoogte te houden schrijf ik gedurende de reis een reisblog www.libertine.waarbenjij.nu
Mocht je geen belangstelling hebben; wat ik me goed kan voorstellen, geef dan een berichtje via nico@de-vries.net
De reisblogs van voorgaande reizen met de Almare zijn tot nu toe bijna 52.000 keer benaderd. Ze staan nog steeds op het internet.
Isles of Scilly 2012 www.almare.waarbenjij.nu
Götakanaal 2013 www.almare2.waarbenjij.nu
Kanaaleilanden 2014 www.almare3.waarbenjij.nu
Baltisch Zee 2015 www.almare4.waarbenjij.nu
Schotland 2016 www.almare5.waarbenjij.nu
Omdat de internetverbindingen in jachthavens vaak zeer langzaam zijn, neem ik in mijn reisblog geen foto’s op.

Van mijn reizen heb ik verslagen gemaakt in PDF formaat, met foto’s. Mocht je belangstelling hebben dan kan ik een CD tegen een geringe vergoeding ter beschikking stellen.


  • 09 Juni 2017 - 09:32

    Catrien:

    Hey Nico, een goede reis gewenst. Ik volg je reis met belangstelling, groetjes catrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Numansdorp

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2017

Zeilen naar Portugal

29 Augustus 2017

Zeilen naar Portugal

29 Augustus 2017

Zeilen naar Portugal

23 Augustus 2017

Zeilen naar Portugal

15 Augustus 2017

Zeilen naar Portugal
Nico

Enthousiast zeezeiler zie verslagen: Isles of Scilly almare.waarbenjij.nu Götakanaal almare2.waarbenjij.nu Kanaaleilanden almare3.waarbenjij.nu Baltische Zee almare4.waarbenjij.nu Schotland almare5.waarbenjij.nu Portugal Libertine.waarbenjij.nu

Actief sinds 08 Juni 2017
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 11374

Voorgaande reizen:

08 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: